Friday, February 22, 2019

Özel Ders Kavramı


Özel ders kavramı geçmişte büyük bir yanılgıyla ‘gerçekten isteyen her öğrenci başarır’ gözüyle bakılarak ötelenen ama günümüzde %100 geçerli eylemler arasında bulunuyor. Gelin bu durumun sebeplerine hep birlikte mercek tutalım. Örneğin geçen yıl dünya çapında yapılan PISA testinde ülkemizin öğrencileri bilim ve matematik - okuma alanında OECD ortalamasının altında yer aldı. 72 ülkede yapılan bu test 15 yaşındaki öğrenciler arasında gerçekleştirildi. Ülkemiz ise bu sıralamada 50. sırada yer aldı. 3 Yılda bir yapılan bu testte ülkemiz;  Birleşik Arap Krallığı, Şili, Moldova, Uruguay, Karadağ, Trinidad ve Tobago, Tayland ve Arnavutluk gibi ülkelerle benzer kategori puanlamalarını paylaştı. En başarılı ülkeler arasında ise başı çekenler; Japonya, Finlandiya Kanada gibi ülkeler oldu.
Özel Ders Çözümleri
Elbette bu listenin başında yer alan ülkelerle birlikte anılmayı hangimiz istemeyiz ki? Ama söz konusu olan saha eğitim olunca iki kere durup düşünmek ve gerçekleri kabullenmek gerekiyor. Uzmanlara göre listedeki bu durumun sebebi zeka ile ilgili değil aksine sınıflarda yaşanan grup eğitim sistemine bağlı sistemsel problemlerden kaynaklanıyor. Örneğin okullarda müfredat sığdırma hızı söz konusu olduğundan özellikle de sayısal derslerde ‘her şeyi bir arada kazandıralım’ fikri hakim.
Öğrencilerse bu durumun altından kalkamadıkları gibi sıklıkla bu durumun altında eziliyorlar. Müfredat hafifleştirilemiyor ve çocuklar için daha sevimli bir hale getirilemiyor. Oysaki bilim insanları,  kolay anlama yetisini geliştirmek üzere çocuğun dünyasına hitap eden sistemler geliştirilmesi gerektiği ve ağır müfredatlar yerine yaş gruplarına yönelik eğitim uygulamalarının yaygınlaştırılması gereği kanısında. Bunun yanı sıra eğitmenler de her yeni yıl, yeni bilgi akışına ve müfredat trendlerine göre kendilerini geliştirmeli.
Uzman eğitimcilere göre çocuklar öğrenme konusunda oyun hamuru gibidir. Ama ‘dersten anlatılanı dinleyerek geçmek’ felsefesi ne yazık ki sınıfın düşük bir yüzdesi için geçerlidir. Bu yüzden bir ebeveynler sıklıkla çocukların; ‘dersten hiçbir şey anlamadan çıkıyoruz’ hayıflanmalarına kulak vermeli ve gereğini yapmalı. Buradan da anlaşılacağı gibi dersleri anlayamamak ya da konuları tam olarak algılayamadan kaçırmak öğrencilerin suçu değil aslında. Ama bu durum için kolay çözümler mevcut. Özel ders aldırarak çocuklarınızın bu açıklarını çok kısa bir sürede ve oldukça pratik bir yöntemle giderebilirsiniz. Bu talebinizi karşılayacak doğru adres ise eveozelders.com sayfaları olacaktır.
Özel Ders Konforunda Öğrenci Öğretmen Sinerjisi
Özel ders sırasında öğretmen dersin ilk dakikalarında öğrencinin seviyesini tespit ederek başlayacağı noktaya odaklanır. Hem bu sayede kalabalık dersliklerde olduğu gibi öğrenci algısı farklı noktalara dağılmadan eğitmen – öğrenci sinerjisiyle hız kazanır. Burada öğrenci ve öğretmen karşılıklı olarak tek soru ve cevap muhatabıdır. Yalnız olunduğundan sınıf ortamındaki gibi korkulacak, çekinilecek ya da kaçınılacak soru cevaplar burada yoktur.
Sınıflarda ders işlenirken zaman ancak konuyla ilgili birkaç tane soru çözümüne imkan verir. Oysaki özel ders muhataplığında konuların extem noktaları dahi incelenebilir. Ayrıca korkulan ve ‘zor’ diye nitelendirilen matematik dersleri sadece dinleyerek aktarılabilen konuları içermez çoğu zaman. Bunun için bolca pratikle birlikte dinlemenin yanı sıra uygulama ve tekrarlama aşamaları da gerekebilir. Sınıflarda matematik konularında yeterli pratik yapma imkanını zaman sınırlaması nedeniyle bulamayan öğrenciler özel derste öğretmenle paslaşarak konuyu dilediği kadar sorgulayabilir. Böylelikle taze bilgiler öğrencinin hafızasında kolay kolay unutamayacağı bilgi dosyalarına aktarılmış olur. Kısacası özel ders imkanı sınıf anlatımıyla kıyaslandığında farklı farklı bin bir çeşit anlatım yolunu içerir. Bu da öğrencilerin çabuk anlaması ve kavraması bakımından çok önemlidir.

No comments:

Post a Comment